Saturday, November 11, 2006

XXXXL

Ovde, u kapitalizmu, ima raznih čudnih pojava. Na primer, svi znamo kako idu oznake za veličinu: S, M, L, XL, XXL. Ili kokice kad se prodaju na ulici: mala, srednja velika kesa. E sad šta se dešava u kapitalizmu - oznaka S, znači "malo", polako izumire. Ko je lud da stavi oznaku "malo (i nikakvo)" na svoj proizvod, loše utiče na prodaju. Možda je razlog i to što potrošač malih dimenzija ne želi da ima osećaj manje vrednosti. Umesto S, sve češće oznake počinju sa M, tako da se sada S kupci malo bolje osećaju. Što se tiče XXL kupaca, za njih nisam baš siguran jer oni sad upadaju u XXXL kategoriju, veličina koja zvuči zastrašuće. Negde sam viđao čak i oznake sa četiri X.
Drugi način borbe protiv S je upotreba nekih besmislenih reči, na primer "tall" umesto "small". Kad kupujem čaj u Starbucks-u prekoputa uvek se zeznem i kažem "small", a prodavačica me onda strpljivo ispravi - mislili ste "tall", jel tako. Ali nema šanse ne mogu da se naviknem nikako, jednostavno ta imena ili nemaju smisla ili glupo zvuče ("tall" valjda znači nešto "visoko", nikako "malo"). Srednja čaša im je "grande" a velika "venti" - gde je tu logika,
Ovo zadnje niko ni ne zna šta znači. Nisam jedini koji nije zadovoljan, većina ljudi teško izgovara nove termine, neki se i krevelje ili prevrću očima kad naručuju svoje tall kafe. Ali nema milosti, ko ne usvoji novu terminologiju narudžbina se ne prihvata.

2 comments:

Anonymous said...

To se zove inflacija tezine. Ono sto je nekad bilo mrsavo danas ne postoji. Sto je nekad bilo debelo, danas je normalno. Tako ce da teraju do 10XL pa ce onda da skinu jednu nulu i sve ispocetka. Dok ne dodje deda Avram i zavede red.

Anonymous said...

Eh, deda-Avram...on je otiso u istoriju zajedno sa mojim ukradenim indeksom sa njegovim potpisom iz vremena protesta.